En artikkel som ser på de fysiske kravene en surfer kropp ansikter og hvilke typer øvelser du kan bruke til å balsamere deg selv for bølgene

Jeg eier og driver et surfereiseselskap på Australias Gold Coast. Vi går deretter det ekstra trinnet for å leie våre surfebrett til våre kunder, for varigheten av ferien. Ideen er enkel, vi ønsker å sikre at våre kunder har surfeferien i livet sitt, uten å måtte sortere ut logistikken når de kommer.

Hvordan trene for å bli en bedre surfer

En av de store tingene med denne virksomheten er at jeg leverer surfebrettene selv. Dette gir meg muligheten til å ha en kort prat med hver surfer som kommer gjennom Gold Coast ved hjelp av mine tjenester. Også, det gir meg muligheten til å komme inn i hodene på mine kunder, slik at jeg kan forstå hva deres forventninger er for deres surfing ferie og kan kontinuerlig forbedre mine tjenester basert på deres ønsker.

” Jeg skulle ønske jeg var litt bedre for denne ferien ” så mange av mine kunder fortelle meg når du returnerer sine surfebrett. Dette er nummer 1 ønske av de reisende surfere som bruker mine tjenester. Ønsker et høyere nivå av surfing fitness for sine ferier. Det gir mening egentlig. Når du går på en surfetur, ender du opp med å surfe 2 – 3 ganger om dagen, noe som sannsynligvis vil tilsvarer 4 – 6 timer om dagen i th vann. Dette gjør du konsekvent over en periode på 5 – 10 dager. Det er mye surfing. Uansett hvor mye du surfer hjemme, vil du surfe mer når du er på ferie.

Så hva er den beste måten å komme i form for en stor surfeferie mens du er opptatt hjemme, med alt presset og distraksjonen hver dag som lever bringer? Vi tror det er 3 ting du bør gjøre. Den første 2 bør være en del av din langsiktige forpliktelse til personlig helse og fitness, og den siste er rettet mot å gi deg en ekte fitness boost før du drar på ferie.

Tipser deg om hvordan du kan komme i form

Det første du trenger å ta vare på er ditt generelle nivå av utholdenhet. Du må være i form nok til å gå hardt i 10 – 15 minutter minimum så ofte dette er minimum padling kravet for å komme gjennom breakers og ut på baksiden. Jeg tror dette fitness kravet må være litt mer spesifikk enn “generell utholdenhet”. Jeg tror du trenger å ha en base nivå av “vann utholdenhet” eller vann fitness. Surfere og svømmere har en inate følelse for vannet. Det er veldig annerledes å trene på land. Den har en annen type koordinering og effektivitet. Den sterkeste løperen kan være en katastrofe i vannet, brenne opp all sin energi og komme ingensteds.

Så for å dekke over dette kravet, bør du svømme eller surfe minst to ganger i uken, hver uke i året. Ikke la det være før en måned før ferien, er det umulig å utvikle vann fitness i en så liten tidsperiode. Hvis du elsker surfing, vil du elske vannet. Gjør det til en del av livet ditt. Deretter, i måneden før ferien, øke arbeidsmengden med 1 eller 2 økter i uken og gjøre øktene mye mer intensiv. Dette vil gi deg en liten fitness boost pre-ankomst.

Den andre nøkkelen til surfing fitness er fleksibilitet, balanse og kjernestyrke. Igjen, Dette er ikke noe du ønsker å forlate til siste minutt, heller noe du ønsker å utvikle over tid som en del av din forpliktelse til surfing, helse og fitness. Yoga er svaret her. Ikke bare hjelper yoga deg med å forbedre fleksibiliteten, balansen og kjernestyrken, den justerer seg også på nytt og balanserer kroppen din tilbake til sin naturlige og sunne posisjon, vekk fra den ubalanserte posisjonen som surfing forårsaker. Yoga sorterer alle disse typer problemer ut, samt condition kroppen din. Mitt råd, få deg en surfe spesifikk yoga DVD og gjøre det 2 eller 3 ganger i uken.

Det siste du kan gjøre er et surfespe spesifikt, funksjonelt treningsprogram. Hvis du har tatt vare på første og andre elementer ovenfor, surf spesifikk trening er den ideelle pre ferie fitness forberedelse. Det bør være kort, (Dvs. et treningsprogram som går fra 4 – 12 uker) det bør gradvis øke i intensitet i løpet av disse ukene, og det bør være designet spesielt for musklene du bruker i vannet. Poenget med et slikt treningsprogram er å gi din surfespesifikke fitness et massivt løft før du ankommer ferien.